WYSTĘPUJĄ:

Taniec: Magdalena Malska, Krzysztof Hliniak

Śpiew: Magdalena Lechowska

Gitara: Adam Hliniak, Michał Krygowski 

Magdalena Malska - artystka baletu Opery i Operetki w Krakowie, tancerka Oranim Dance Group. Ukończyła Warszawską Szkołę Baletową i Szkołę Muzyczną w klasie wiolonczeli i fortepianu. Wykonawczyni partii solowych: Wróżki „Dziadek do orzechów”, Królowej i Wiedźmy „Śnieżka”, Młodej „Pięć wizji miłości”, Towarzyszki I „Stabat Mater”, Primabaleriny „Chopiniana”, Solistki „Paquita”, Mirty „Giselle”, Pani Teci „Akademia Pani Teci”, a także wielu ról operetkowych i musicalowych. Ostatnio tańczy w balecie jazzowym „Światy równoległe” do muzyki Jarosława Śmietany. Współautorka choreografii spektaklu „Tajemnice baletu". Pedagog tańca klasycznego, charakterystycznego, historycznego i flamenco w Studium Baletowym przy Operze i Operetce w Krakowie. Studiowała taniec jazzowy u A. Bernarda - Szwajcaria i J. Malika - USA, modern u P. Heila - Francja, J. T. Jackson i J. Alter - USA i taniec historyczny u M. Chojnackiej i M. Drabeckiej. Doktor filozofii. Autorka „Filozofii baletu”.

Taniec flamenco studiuje od 7 lat. Pobierała naukę u tancerzy z zagranicy: Eliasa Moralesa Pereza - Hiszpania, Nurii Plany - Hiszpania, Laury La Risy - Niemcy; Charlotty Gerber - Szwajcaria oraz Małgorzaty Matuszewskiej - Polska. Uczyła się w Berlinie w Amparo de Triana Flamencostudio u Ute La Antonii, Amparo de Triana i Carlosa Andresa „El Canario”. Od września 2001 r. w zespole „aire andaluz”.

 Magdalena Lechowska – wokalistka. W „aire andaluz” jest od  początków. Przed występami z zespołem grała na skrzypcach w licznych orkiestrach kameralnych w Kolumbii, a w latach 2000-2001 w krakowskiej orkiestrze Concerto Lamelli. Występuje od 12 roku życia, gry na skrzypcach uczyła się u Andrzeja Lechowskiego z Old Metropolitan Band. Jej wzorem śpiewu jest Camaron de la Isla. Wykonuje również utwory muzyki latynoskiej i kubańskiej. 

 

 Krzysztof Hliniak - tańcem zajmuje się od 1990 r. Tańca towarzyskiego uczył się w klubie Bawinek u Janusza Białego. W latach 1997-98 i 1999-2000 trenował funky i taniec nowoczesny w YMCA Dance Group pod kierunkiem Renaty Świerczek. Preferuje tańce latynoamerykańskie, salsę i rumbę flamenco.

Od 1999 r. studiuje taniec flamenco. Pobierał naukę u: Laury La Risy – Niemcy, Charlotty Gerber - Szwajcaria i tancerek polskich: Małgorzaty Drzał, Małgorzaty Matuszewskiej i Anny Mendak. Uczył się  w Amparo de Triana Flamencostudio w Berlinie u Amparo de Triana, Petry Lange i Carlosa Andresa „El Canario”. Od wiosny 2001 r. współprowadził, a od jesieni 2001 r. prowadzi kursy flamenco, min. w MDK im. Bursy. Współzakładał zespół „aire andaluz”.

 Adam Hliniak - na gitarze gra od 1991 r.. Klasycznej gry uczył się pod kierunkiem Ryszarda Bialica. Naukę flamenco rozpoczął w 1994 r. u Grzegorza Guzika. Odtąd występuje z repertuarem latynoamerykańskim i flamenco w wielu miejscach w Krakowie, a także w MDK, na wernisażach, festynach, i imprezach charytatywnych.

Współpracuje z innymi gitarzystami i zespołami grającymi muzykę latynoamerykańską, cygańską i poezję śpiewaną, w tym m.in. z Cristianem Carasco i zespołami „My” i „Pasaż”. Akompaniował podczas warsztatów i kursów flamenco prowadzonych przez Carmen Pilar, Małgorzatę Drzał, Agatę Będkowską, Laurę La Risę, Małgorzatę Matuszewską i Charlottę Gerber. Współzałożyciel zespołu „aire andaluz”.   

Michał Krygowski - na gitarze klasycznej gra od 10 lat. Naukę flamenco rozpoczął 5 lat temu. Od września 2001 r. występuje z zespołem „aire andaluz”, grając na gitarze akompaniującej i solowej.

 

 

Z zespołem współpracuje również:

                        Maria Lowas tancerka, uczyła się w Studium Baletowym przy Operze i Operetce w Krakowie. Tańca flamenco uczyła się podczas warsztatów u Małgorzaty Matuszewskiej, Eliasa Moralesa Pereza - Hiszpania i Charlotty Gerber - Szwajcaria.